لوگوی سایت مصطفی خوش خلق

تغییر دیدگاه به موضوعات در طول زندگی

گاهی ممکن است که در طول زندگی و در مواجهه با برخی از موضوعات و مسائل رویکردهای متفاوتی را از خودمان بروز دهیم. مثلاً در برهه ای از زندگی مسائل مالی دغدغه اصلی ما هستند و زمان و توان خود را صرف خواسته های مالی و مادی می کنیم. اما با گذشت زمان دغدغه هایمان تغییر می کند و مسائل مالی دیگر آن ارزش و تکاپوی گذشته را در ما ایجاد نمی کند و به عبارتی تغییر دیدگاه می دهیم.

در مرحله ای از زندگی، کار و موفقیت های کاری برای ما خیلی مهم هستند و در صدر اولویت های ما قرار دارند اما به مرور زمان و تغییر شرایط ممکن است با اعضای خانواده بودن برایمان اهمیت بالاتری پیدا کند و موضوعات کاری در ذهن مان کم رنگ شود و به جای آن خانواده نقشی پررنگ در تصمیم ها و انتخاب های ما ایفا می کند.

چی چیزی در زندگی باعث تغییر دیدگاه ما می شود؟

این تغییر اولویت ها و ارزش ها ، می تواند ناشی از تغییر کردن دیدگاه ما به موضوعات و مسائل در مراحل مختلف زندگی باشد. زیرا موضع و موقعیت ما نسبت به موضوعات، در سنین و مراحل مختلف زندگی یکسان نیست و با تغییر شرایط که شامل تغییر خود ما و محیط اطرافمان است، تعریف متفاوتی از موضوعات و مسائل انجام می دهیم و معنای زندگی و رفتارها و انتخاب ها برای ما تغییر می کند.

زمان و زندگی ما را تغییر می دهند و ما در طول زمان فهم یکسانی از موضوعات و مسائل نداریم و در موقعیت های مختلف زندگی ممکن است واکنش های متفاوتی را در مواجهه با موضوعات و مسائل به ظاهر مشابه از خودمان بروز دهیم. در این حالت، نمودار پروفایل تصمیمات ما نشان دهنده ضربان زنده تصمیم گیری است و برای خود ما معنادار و قابل قبول است اما شاید برای دیگران متناقض نما و غیر قابل فهم باشد.

اگر بتوانیم سیگنال تغییرات تصمیم گیری مان را تشخیص دهیم و آگاهانه آن را پیگیری کنیم، می توانیم به نتایج مفیدتر و قابل قبول تری در روند رشد و بالندگی شخصی دست پیدا کنیم.

change of perspective