لوگوی سایت مصطفی خوش خلق

دو توانایی و مهارت مهم در عصر انبوه رسانه های دیجیتال

ما در شرایطی زندگی می کنیم که توسط انبوه رسانه های مختلف و خبرها و پیام های مختلف آنها احاطه شده ایم و به گفته برخی تحلیل گران توسط انبوه رسانه ها بمباران اطلاعاتی می شویم و افراد در زیر سیل محتواهای ارسالی به سمت آنها مدفون شده اند.

هریک از ما در چند کانال و گروه مختلف پیام رسان ها عضو هستیم و روزانه تعداد زیادی از پیام ها را در آنها دریافت می کنیم. همچنین احتمالا در اینستاگرام ، آپارات ، یوتیوب و سایر شبکه ها و پلتفرم های اجتماعی فالور تعداد زیادی از صفحات و کانال ها هستیم و آنها را پیگیری می کنیم

حتی ممکن است که روزانه ، ازیک کانال شخصی به نسبت کانال یک سایت یا سازمان حقوقی معتبر ، تعداد بیشتری پیام دریافت کنیم.

در شرایطی که انبوه پیام ها و محتواها دائما به ما پیشنهاد می شوند تا آنها را بخوانیم و ببینیم ، توانایی و مهارت هایی که به کمک کنند تا بهره برداری و بازده بیشتری از وقت و منابع مان داشته باشیم، اهمیت بیشتری پیدا می کنند

مهارت های مختلفی را در این زمینه می توان فهرست کرد اما دو مهارتی که من برای آنها اولویت زیادی قائل هستم عبارتند از :

۱- مهارت انتخاب رسانه و محتوای معتبر :

کسب این مهارت لزوما راه مشخصی ندارد اما پیشنهاد من اینست که پس از اینکه موضوع و مساله مورد نظرمان را برای خودمان مشخص کردیم اگر هنوز آشنایی زیادی با جستجو و تحقیق نداریم ، از کسانی که در این زمینه سابقه و مهارت بیشتری دارند مشورت بگیریم و از آنها بخواهیم تا رسانه ها ، افراد و محتواهای معتبرتر را به ما معرفی کنند.

پس از این مرحله ، با کمی تلاش و پیگیری در مطالعه و استفاده از محتواهای مختلف پیرامون یک موضوع و مساله مشخص ، به تدریج خودمان توانایی تشخیص محتواهای مفید و معتبر را به دست خواهیم آورد. گاهی اوقات متوجه میشویم که محتوای یک فرد خاص از محتوای بسیاری از رسانه های بزرگ برای ما مفیدتر است

۲- مهارت حفظ توجه و تمرکز روی موضوع موردنظرمان :

نکته خیلی مهم دیگر برای داشتن بازده فردی بهتر در استفاده از رسانه ها و محتواهای مختلف ، حفظ تمرکز و توجه مان روی موضوع و مساله مورد نظرمان است تا بتوانیم از میان انبوه عوامل حواس پرتی جان سالم به در ببریم و بتوانیم مساله مان را حل کنیم و به نتیجه مفیدی برسیم.

راه یافتن